SVAREN FRÅN FRÅGESTUNDEN

2012-01-10 18:58:00
Daily Listor  38 kommentarer


Går du på någon sport?
Jepp! Jag går på fotboll!

Vad gör du på fritiden?
Jag fotograferar, spelar fotboll, läxor, umgås med kompisar + släkt!

Har du husdjur?
Ja, två stycken söta katter! En birma som är vit och en Norsk Skogskatt som är svart. :)

Vad är din högsta dröm?
Att träffa Justin såklart!

Sophie frågar: varför är du så söööööt? :D
Haha 1. jag är inte söt! 2. tack :) ni alla är söta ♥

Vad tycker du om mig? (Sophie)
Sophie du är en underbar vän (<3) du är snäll, rolig, fin, underbar, och värdefull! När du spelade in André videon till mig så rann tårarna av lycka, taack ♥

1. Favoritfärg? 2. Favoritfilm? 3. Favoritmat? 4. Favoritlåt?
1. Min favoritfärg är lila :) 2. Harry Potter!! 3. Tacos! och cheeseburgare ;). 4 Hotter than fire med Eric Saade

Vilken är din favoritkändis förutom André & Justin?
Hmm.. det vet jag faktiskt inte! Men om jag är tvungen och välja så blir det Ulrik Munther och Måns Zelmerlöw!

Niki frågar: Vilken grej skulle du inte kunna va utan i ditt rum? vadsomhelst! puss sötnos!
Min mobil och min kamera! Egentligen så skulle jag inte kunna vara utan något i rummet. Men en sak är i alla fall det jag fick av dig! Det kan jag inte vara utan! Puss sötis :*

Finns det någon speciell kille i ditt liv nu?
Hmm.. nej faktiskt inte, förutom mina killkompisar!! och alla killar i släkten och kändisar.

Har du några nyårslöften för i år?

Jag (hade) men gick inte så bra. Det var att sluta bita på naglarna men gick bara bra i 2 dagar.

Hur tycker du om att spendera en lördagskväll?
Antingen med familjen eller kompisar!

Vad har du för intresse förutom fotografering?

Fotboll! :-)

Villken slags dator har du, bärbar? och vad heter den?
Jag har en bärbar dator och jag har egentligen en Toshiba men den har lite "damp" så jag använder mig av en Asus nu som är pappas :)

Dricker du alkohol?

Usch nej jag är 13!

Vilket ord säger du ofta?
Jag säger OFTA, LOL, SERIÖST, röv, DÄR, och ellerhur! många fler..

Vilken kändis skulle du vilja vara över en dag?

SELENA GOMEZ. Helt klart :) Eller Lady Gaga för att se hur hon tänker liksom med sin stil...





Nikon vs Canon?
Jag kan säga såhär, dom som har Nikon väljer Nikon, och dom som har Canon väljer Canon. Jag har ju Canon så väljer Canon ;)

Vad kostade din systemkamera? (600D)

Ungefär 6500 kr om man inte räknar med minneskortet! :-)

Vad fick dig att börja fotografera?
Jag vet faktiskt inte, jag bara började fotografera med mobilen och fall för det direkt!

Vad gillar du mest att fota?
Allt nästan! Mest ifrån långt avstånd, människor, närbild och djur!

När började du få intresset för fotografering?
Sommaren 2012! :-)

Gör du designer till andra och har du gjort din design själv?

Ja jag har gjort min design själv och nej jag gör inte designer till alla, kan hända någon gång ibland bara :)

Vad har du för favoritbild som du har tagit själv? Visa gärna bild.
Hm, jag har verkligen många favoritbilder! Men den på Skrållan är favoriten just nu.

Har du någon kameraväska och stativ till din kamera?
Ja, jag har både kameraväska och stativ! Tycker det är bra att ha båda två! När jag är ute och fotar så är det alltid bra att ha en kameraväska och ett stativ. Mitt stativ heter "König KN-TRIPOD40"





Vad är det bästa/sämsta med att blogga?
Det bästa med att blogga är när man får så många fina kommentarer! Då blir man så mycket gladare att man vill blogga hela tiden :) Det sämsta är ju då att man får fula kommentarer, speciellt ifrån någon som är anonym! våga stå för den du är!

Hur har du gjort så att de är flera bilder i din header fast ena är skugga?

Är jättedålig på att förklara skriftligt, så kanske kommer i ett videoinlägg någon gång snart!

När började du blogga? (Alltså ifall du har haft en blogg innan denna)
Jag började blogga på denna blogg år 22 november 2009. Sedan har jag haft en annan blogg med min kompis Elin som vi fortfarande har kvar, väldigt pinsamt men där började vi blogga sommaren 2009 och slutade hösten 2009! och innan det år 2008 på en annan blogg.

Har du någon gång velat radera din blogg?

Nej inte denna blogg!

Vilka bloggar följer du dagligen?

Jag följer mina vänners dagligen, och också tinkerbellas, och flera andra!



Vanliga skor vs Converse?
Är inte Converse vanliga skor? x) eller nej kanske inte men Converse all the way!

Sminkar du dig ofta? isåfall hur?
Japp jag sminkar mig rätt ofta! Fast inte när jag ska gå här hemma bara. Jag har bara mascara på mig, brukar inte använda något annat :)

Har du någonsin färgat håret?
Nepp, men slingat!

Använder du kjolar?
Jag gjorde när jag var mindre, men brukar inte göra det så mycket längre. :)

Gillar du att shoppa?
Absolut!!

Favoritplagg?
De mesta är favoritplagg för har precis rensat garderoben så har de jag gillar mest kvar. Men använder mycket t-shirt'ar.

Vad är din favorit klädbutik?
ULLARED. Fast det är ju inte bara klädbutik :) Men det är väl Cubus, Bik Bok, H&M, Gina Tricot och Vero Moda.





Läsk vs Saft?
SAFT

Mobil vs Dator
MOBIL

Chips vs Popcorn
CHIPS

Sverige vs Danmark
DANMARK

Rihanna vs Nicki Minaj?
RIHANNA

Drake vs Eminem?
EMINEM

Lil Wayne vs Birdman?
LIL WAYNE

Twitter vs Facebook?
Beror på! Jag skriver det mesta på Twitter men på Facebook kan man dela med sig av det mesta också, så väljer nog Facebook.

Social vs osocial?
SOCIAL

Vem är din stilikon?
Isabella Johansson - Tinkerbella!

Sommar vs Vinter?
Det beror på också, kan inte välja där för älskar både vinter och sommar!

Ditt liv om ungefär 10 år?
Antingen så är jag med familjen, eller med kompisar, eller på jobbet? :3 haha nej men jag har faktiskt ingen aning, det jag vill hålla på med om 10 år är nog fotografering i alla fall!

Vad är det roligaste/tråkigaste med skolan?

Det roligaste med skolan är kompisarna, Martin, Markus, håltimmarna och idrotten. Det tråkigaste med skolan är matte och fysik, och en massa prov.


Sådäääär! Nu har jag suttit och svarat på alla frågor, puuuust! Kunde inte ta med alla, tog med de flesta. Ha det bra! =)
Trackback