Svar

2013-11-30 02:33:00
Daily It's me Listor  15 kommentarer
Ett favoritminne du har?
Oj herregud, det finns ju för många! Har ju massa med familj, som tex alla resor vi har gjort varje år. Har ju också med kompisar, alla ställen vi åkt till tillsammans, har över 10000 favoritminnen haha! Men vi gör det lite enklare så jag tar frågan istället som "ett favoritminne 2013". Då kan jag säga som såhär att jag har massa minnen ifrån detta året, det har varit ett fantastiskt bra år och som jag skrev i somras så hade jag den bästa sommaren någonsin. Men något av de bästa som har hänt mig var ju i april då jag fick se Justin, det betydde allt. När han kom in med vingarna och jag började storgråta, även fast jag inte kan fatta att jag har sett honom så är det ett minne som kommer hänga med mig hela livet.
 
 
Vilken är den bästa årstiden och varför?
Jag gillar alla årstider på sitt sätt. Jag gillar speciellt våren, sommaren och vintern, men också hösten. Sommaren är ju solklara favoriten men också vintern. Den härligaste årstiden är sommaren för allt bra händer, man åker iväg med familj och kompisar, man badar, man cyklar överallt, man gör saker hela tiden. Vintern är så himla mysig, advent och jul, bland det mysigaste, och nyår är varje år lika kul.
 
Vad är det bästa med julen?
Det bästa med julen måste vara att få vara med sin familj, det är det viktiga. En perfekt julafton är att man vaknar upp och äter en god frukost tillsammans med familjen till julkalendern, och sen sätter sig vid granen och öppnar lite julklappar, går ut och åker pulka, när klockan är 3 så kollar man på Kalle Anka, och sen fortsätter hela dagen och man är glad hela tiden. Det finns så himla mycket bra med julen och något som också är bra med julen är ju såklart gröt och pepparkaksdeg hihi. Något som också är underbart är Justins julalbum och att pynta.
 
Gillar du vintern?
Jag älskar vintern! Jag längtar såå mycket till snön kommer, det hade varit perfekt om den kom nu till första december och advent. Längtar tills man kan åka pulkaaa!
 
 
Vilket är ditt favorit och sämsta ämne i skolan?
Jag vet inte vilket som är mitt favorit direkt men det som jag känner att jag klarar av bäst är språk (engelska, spanska, svenska) och också idrott. Det beror också på lärarna tycker jag, jag gillade inte SO så himla mycket innan tex men vi har en sån rolig lärare i SO så då blir det kul mycket roligare. Det ämne som jag gillar minst är nog fysik och matte.
 
Gillar du att baka/laga mat?
Ja det är svinkul tycker jag, speciellt med kompisar eller familjen! Själv är inte lika roligt.
 
Vad använder du för parfym?
Jag använder olika parfymer som tex Victoria Secret, Hollister, Secret Peona, Fantasy [Britney]. Har massa parfymer hemma som jag använder.
 
Vad är ditt besöksrekord? Har du något mål med din blogg?
Mitt besöksrekord vet jag faktiskt inte riktigt hihi. Men sidvisningar hade jag för någon vecka sen nästan 600. Vet dock inte om det är de högsta på alla dessa år jag har bloggat, och unika har det nog varit nästan 400. Jag har inte direkt något mål med min blogg just nu, jag bloggar ju för att jag tycker det är kul och vill visa upp mina bilder, och för mina läsare såklart hihi. Hmm, ett mål är nog att vara med på startsidan som "veckans blogg" någongång, skulle vara grymt kul.
 
Vad har du för kamera?
Får ofta denna frågan, jag har kameran Canon EOS 600D och är kanonnöjd med den! Fick den julen 2011 och ÄLSKAR den! Om du vill läsa mer om min kamera och om mina objektiv så finns "Min kamera" med i mina kategorier.
 
Kan inte du visa något fototips?
Joooo!!! Om det är något speciellt fototips som ni vill ha så är det bara att kommentera. Annars kan jag fixa ett så fort som möjligt när jag har tid! :-) :$
 
Hur gör du när du fotar dig själv?
Får denna frågan väldigt ofta också. När jag fotar så har jag kameran på ett stativ och använder en fjärkontroll. Stativ är ju väldigt bra att ha, det blir väldigt väldigt mycket lättare att fota med ett stativ verkligen. Fjärrkontroll är nog det viktigaste kan jag tycka, utan den hade jag inte fotat så mycket självporträtt som jag gör. Innan när jag inte hade en fjärrutlösare så blev bilden suddig, varför? Jo för att med hjälp av fjärrkontrollen ställer kameran in fokusen själv med hjälp av en knapp på fjärrkontrollen. Ett tips om du är sugen på att köpa en, ta ut batteriet varje gång efter du har fotat, då behöver man inte köpa batterier så ofta. Något jag också har väldigt mycket nytta av är min vridbara skärm som jag har på kameran, jag vrider bara skärmen så jag ser mig själv och ställer in fokusen på mitt huvud. Jag använder också reflexskärmar när jag fotar inomhus om det är mörkt. Kan fixa ett inlägg där jag berättar mer om hur jag gör när jag fotar självporträt om ni vill?
 
Vad har du tänkt att jobba med, eller vad skulle du helst vilja jobba med?
Åh jag har ingen aning just nu! Jag gillar att fota, jag gillar att hålla på med kläder, jag gilla att filma/redigera, jag gillar att jobba med barn också. Just nu har jag ingen aning, och därför är jag jätteglad att det programmet jag kommer välja är högskoleförberedande. Har tänkte på länge att det skulle vara jätteroligt att jobba bakom en film.

Vad gillar du mest att fota?
Något som jag har börjat gilla lite mer att fota nu är mat, älskar att fota det Gillar också att fota djur, människor, kreativa saker, mig själv (haha), natur. Ja allt möjligt! Älskar att fota om man tex är utomlands eller iväg på något kul, äventyr helt enkelt.
 
Har du gjort din bloggdesign själv, tips på hur man gör en bra bloggdesign?
Ja det har jag. För att få en snygg bloggdesign tycker jag först att man ska lära sig grunderna, olika html koder. Ju mer man vill och ha intresse för att lära sig, desto snyggare blir designen. Googla runt och designadinblogg.se är en väldigt bra sida för att lära sig.
 
Vad är ditt bästa tips innan man går ut och fotar?
Om det är vinter, se så inte kameran är full med bilder eller videos. Töm minneskortet haha, annars står du där ute och blir sjuk, det har hänt mig. Kolla också så batterier är laddade! Något jag verkligen kan rekommendera att göra som jag har råkat ut för flera gånger är till dig som har en fjärrutlösare, kolla så inte batteriet är slut! Det har hänt flera gånger då jag har satt på kameran på stativet, gått ut, fixat mig, åkt iväg, så har batteriet varit slut så har fått ringa pappa haha så har han fått köpa nytt.
 
Tycker inte du det är pinsamt när du är ute och fotar bilder på dig själv och folk ser sig haha?
Nej verkligen inte! Jag bryr mig aldrig hehe. Brukar alltid träffa äldre människor som alltid är intresserade av vad jag gör och vad jag fotar, och ibland slutar det med att man står där och pratar en stund med de. Man vänjer sig.
 
Vad heter du på instagram?
Jag heter idalindborgphoto där!
 
 
 
Vilken linje ska du välja inför gymnasiet? Kommer du sakna din klass och skola?
Jag kommer nog välja Estetik och Media med inriktning media. Har tänkt på det länge och det känns rätt. Jag vet som sagt inte vad jag vill bli i framtiden, så jag vill välja något som jag tycker är kul nu så jag får 3 roliga år på gymnasiet och verkligen hålla på med det som jag tycker är roligt, och sen om 3 år kanske jag då vet vad jag vill bli, vilket då troligtvis kan vara fotograf. :) Jaa jag kommer sakna min klass extremt mycket, har kommit de flesta så himla nära och har massa bästa vänner i klassen. Jag kommer sakna Stenbacka också såklart även fast det kommer rivas hehe. Jag kommer sakna mitt skåp.. [ehm?]. Trivs verkligen med min klass, tycker de är så goa och roliga. Kommer också sakna vissa lärare såklart hehe.
 
Brukar det komma fram bloggläsare till dig?
Det har hänt! :)
 
Gråter du lätt?
Det beror på hur du menar. Jag gråter alltid till filmer, om det är något jättegulligt som en kille gör i en tv-serie t.ex eller i en film börjar jag gråta, och när det är något sorgligt såklart. Så på det sättet, absolut! Om jag ser någon som står mig nära börjar gråta, börjar jag med, eller får tårar i ögonen i alla fall. Jag är ändå rätt känslig av mig. Om jag slår mig, nästan aldrig, det krävs mycket. Tror nog att mina kompisar och tränare i fotbollen inte har sett mig gråta så många gånger under mina fotbollsår, reser mig oftast upp och glömmer bort även fast ibland när jag slår mig gör det så fruktansvärt ont. Kriga!!!!
 
Vem är din favorit i idol?
Kevin! Gabriel var min också innan men stora favoriten har alltid varit Kevin. Favorittjej är Elin, så är jätteglad över att Kevin och Elin står i final.
 
Vet många om att du gillar Justin?
Åh ja! Typ hela skolan vet, alla lärare och allting haha. Åh jag fick ju reda på att Believe kommer nästan dit jag bor! och vi får filmen innan USA, hur gött? Taggad till tusen :D
 
Om du fick leva i en tv-serie, vilken serie hade du då valt?
Åh jag kollar ju på så många serier, men lätt 90210. Jag lever mig in och drömmer om den serien hela tiden, det är den bästa serien. Tänk att få vara i det gänget och typ umgås med världens roligaste Navid och snyggaste Liam och härligaste Naomi! Tänk att kunna surfa som Ivy, åh det finns så mycket med den serien som är så bra. Ser ju även på serier som Awkward, Pretty Little Liars, Twisted, Andra Avenyn, Ravenswood, och Dallas (just nu) Jag och mina kompisar bestämde att vi för 1 år sen skulle va en karraktär i PLL, och jag är då Aria haha. De är så roligt att leva sig in i en serie med sina vänner och prata om en serie som man tillsammans älskar.
 

Kommentarer
♥ Lollee

Svar: Det är typ det jobbiga med honom, han gillar typ bara att mecka med bilar.

2013-11-30 @ 08:02:55
Blog/URL: http://www.galenilivet.blogg.se
♥ Sophie - Foto & Livsstilsbloggare i Karlstad!

Nu har jag bytt blogg, så när du svarar hamnar du där! :)

SVAR: Ja visst är hon söt :)

2013-11-30 @ 10:07:44
Blog/URL: http://sophiehelena.blogg.se
♥ Madeleine Jonsson

Kul att läsa

2013-11-30 @ 11:12:39
Blog/URL: http://maddisenj.blogg.se/
♥ Susanna

Bra svar :D Jag har också funderat på att köpa en fjärrkontroll till kameran för självporträtt, men vet inte hur mycket den kommer användas bara :/

sv: Jaa, jag har så svårt att välja vilka kläder jag vill ha bara haha :)

Har du lust att göra min/vår marknadsundersökning förresten? Länkade den i senaste inlägget, vore verkligen jääätteschysst om du kunde göra den :D

2013-11-30 @ 11:44:30
Blog/URL: http://suslife.webblogg.se/
♥ FlizanLizan

sv: ja eller hur :D

2013-11-30 @ 13:31:38
Blog/URL: http://flizanlizan.blogg.se
♥ Emma och Klara

Super mysig blogg, vi kommer kika in hit fler gånger absolut! Hoppas du får en bra dag! :)

2013-11-30 @ 13:37:05
Blog/URL: http://skoglundhallin.blogg.se
♥ Elisabet

sv. aa

2013-11-30 @ 15:03:56
Blog/URL: http://elisabetolinder.se/
♥ Nathalie

sv: det är bra med mig också :) kram

Svar: härligt :) kram
Ida

2013-11-30 @ 16:00:51
♥ Anonym

jag ångrar såå mycket att jag inte gick på hans konsert :(

2013-11-30 @ 20:02:27
Blog/URL: http://liindstrand.blogg.se
♥ saandrafoto

vet hur det känns har väntat 5 år på att få se han och såg han i april kan bara säga att det var den bästa dagen i hela mitt liv!! :'( :DDD

2013-11-30 @ 20:05:56
Blog/URL: http://saandrafoto.blogg.se
♥ FlizanLizan

sv: ja när det går bra iaf haha :P

2013-11-30 @ 22:20:25
Blog/URL: http://flizanlizan.blogg.se
♥ Linnea

Svar: Ja verkligen! :)
Hoppas att du får en toppen helg! Paner?
Kram! ♥

2013-11-30 @ 22:54:39
Blog/URL: http://erne.blogg.se
♥ J o j z y ♛

SV: tusen tack! ^^

2013-12-01 @ 01:03:10
Blog/URL: http://jojz.blogg.se/
♥ FlizanLizan

sv: några planer idag då? :P

2013-12-01 @ 12:11:43
Blog/URL: http://flizanlizan.blogg.se
♥ Jenna Thyren

sjukt bra inlägg!! är serien 90210 värd att börja se? jag ser pll,ravenswood och har sett ut oth och gg hihi! vill verkligen börja en ny men vet inte vilken.. 90210 kanske är ngt för mig?:)

2013-12-03 @ 17:28:55
Blog/URL: http://jennathyren.blogg.se



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback