Abel Tasman

2018-04-12 01:55:00
Backpacking 2018 Daily  1 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 

I och med att vi åkte på ett minimum pass på 11 dagar runt sydön var det bara tänkt att vi skulle stanna på varje ställe 1 natt, förutom Franz Josef, 2 nätter. Men vi valde att utöka det till några extra dagar i Abel Tasman, till 3 nätter. Det som är så bra med hop on hop off pass är att man kan vara så flexibel. Det är vi väldigt glada att vi gjorde, träffade riktigt roliga människor. Vi ville inte heller åka buss på Wilmas 20-årsdag. Första kvällen bodde vi på Kaiteriteri Lodge, ett mysigt hostel. På Wilmas födelsedag hade vi bokat in en heldags kajaktur runt Abel Tasmans nationalpark, var riktigt roligt. Vi hade även sådan tur med vädret. Vi kajakade runt nationalparken, i grottor och stannade på olika stränder för att äta lunch osv. Däremot kändes armarna efteråt haha, jag vet inte riktigt vad som hände under natten därefter, vaknade i en grov panik då jag inte ens kunde röra mina armar, det var inte träningsvärk. Fick trycka i mig alvedon och när jag sedan vaknade kände jag ingenting. Konstigt, men men. I alla fall, jag och Wilma hade laddat rejält med lunch, kakor, chips, även Goon på det såklart. Man måste ju fira 20-årsdagar rejält. Tillslut efter allt kajakande var jag och Wilma så otroligt trötta så vår ”guide” fick dra oss längst fram hahaha, då skrattade vi på bra. Vi träffade två svenska killar (Filip och Edvin) från Västerås och Göteborg under denna dagen som vi spenderade kvällen med och har åkt med sen dess, riktigt roliga. Vi åt först hamburgare på (Fat Tui) innan vi gick till deras hostel och festade/umgicks. Riktigt rolig kväll och jag och Wilma gick sedan tillbaka när det var helt bäckmörkt och inga lampor, till vårt hostel The Barn som låg mitt ute i ingenstans. Gillade verkligen hostelet, så mysigt och hade även hängmattor <3 uppskattat.

 

Dagen efter tog vi en runda i nationalparken. Vi gick några timmar och stannade på vägen och tog även fika, på kvällen där låg vi i hängmattorna och åt även goda hamburgaren på ställen som dagen innan.

Riktigt mysiga och härliga dagar i fina Abel Tasman. Dagen efter åkte vi mot Westport!


Kommentarer
♥ Josefin Nilsson

Men åh vad fint där ser ut på bilderna! :)

2018-04-12 @ 05:45:10
Blog/URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback