Lake Tekapo, Christchurch & Nelson

2018-04-08 12:33:08
Backpacking 2018 Daily  1 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 

Dagen efter Milford Sound lämnade vi Queenstown och började resan upp runt sydön med Kiwi Experience. Jag har varit riktigt nöjd med Kiwi Experience faktiskt, i början var det riktigt oklart då vi hade missat o få våra busstider, så jag förstod inte riktigt hela hypen först. Men det jag verkligen gillar nu när jag förstått riktigt är hur socialt det är då busschaufförerna stannar och berättar på olika sjöar osv på vägen till ställen, de fixar boende till en och kan boka in aktiviteter åt en. Första stoppet var Lake Tekapo, otroligt fint. Vi bodde på ett väldigt mysigt hostel precis vid sjön, fin utsikt från rummet. Lite lyxigare så att säga. Vi kom fram dit på eftermiddagen och jag och Wilma gick och köpte mat och satte oss i solen vid sjön och stekte, var otroligt skönt och vattnet var som ni ser helt turkost!

Dagen efter rullade bussen vidare mot Christchurch. Christchurch hade vi fått höra att det inte var något och hänga i granen precis. Det var en röd dag här då det var påskhelgen, så ingenting var öppet. Vi fick leta efter restauranger för att hitta något och äta och köpa frukost på bensinmack för lite dyrare pris. Vi gjorde lite nödvändiga saker så som tvätt och wifi behövliga saker. Vi var ändå glada att det var där vi var dagen då det var en röd dag.

 

Dagen efter det åkte vi mot Nelson Lakes. Jag hade faktiskt inte hört talats så mycket om det men det var otroligt mysigt. Riktigt fint väder och ju längre upp man kommer på sydön desto varmare har det varit, wiihoo. Vi bodde på The Custom House. Så otroligt mysigt ”hostel”, vill nästan ej säg hostel då det var mer som ett hus med faktiskt riktigt fina badrum, duschar osv. Lite annat än vad man varit van vid de senaste månaderna. Riktigt trevlig personal! Vi umgicks med en tjej som heter Kajsa och en annan tjej från England vid namn Kate. Vi 4 tog en walk till ”Central of New Zealand” i värmen och även till affären där de gjorde ringen i Lord of the Rings, upptäckte lite turistiga grejor så att säga. När vi väl hade gjort det satte vi oss för att ta en öl i solnedgången. Vi hade en riktigt mysig kväll och satt och pratade om varandras resor. Dagen efter tog vi en walk runt Nelson innan bussen rullade vidare mot Abel Tasman!! Här tycker jag det bästa med sydön började.... :D

xx


Kommentarer
♥ sarah

åh fina bilder

2018-04-08 @ 17:36:35
Blog/URL: http://www.klarahs.blogg.se



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback