1770, Agnes Water

2018-02-23 04:24:00
Backpacking 2018 Daily  3 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null) 
(null) 
(null)
(null) 
(null)
(null)
(null)
 
Vi har spenderade nästan två dagar i Agnes Water. Det bjöds bland annat på surfing och känguru tittande på Horizons Kangaroo Sanctuary.

 

Först och främst, surfingen. Jag o Matilda hade bokat en surflektion så vi skulle vara där klockan 10. Jag har alltid velat surfa, tittat på 90210 och bara varit så nyfiken om det är så lätt som det faktiskt ser ut. Surfingen var svinrolig! Träningsvärken efter har varit enorm dock. Det var hur svårt som helst, men jag lyckades stå upp 4/7 gånger, så jag känner ändå att det gick bra. Alla borde testa på surfingen, jag ville inte åka till Australien utan att testa på det!

 

På eftermiddagen åkte vi med Marinke och Pieter som kom till Agnes Water <3 för att kolla kängurus och mata dem. Herregud, när jag satt där kände jag verkligen hur livet var komplett alltså. Så enormt söta och nyfikna. Vi fick vara där en timme och fick även se bebis kängurus. Lätt värt att åka dit, så mycket roligare än att se de på zoo. Åh de var så gulliga! 

 

På kvällen åkte vi med Marinke och Pieter och grillade barbeque. Så himla mysigt och gott. Satt vid havet och åt det tills solnedgången. Alltså dessa människor är så underbara och vi har kommit de så nära, vi ska förmodligen träffa de en gång till på Airlie Beach på fredag. Så mysiga timmar! 

 

Däremot var det tänkt att vi skulle åka nattbuss till Airlie Beach i måndags, bussen gick 21:45. Den enda som fanns på listan på bussen var Wilma, inte jag och Matilda. Vi kokade allihop då vi var så arga, de som har bokat åt oss hade gjort något fel. Men men, fanns inte så mycket och göra. Wilma hoppade på bussen och jag o Matilda fick stanna ytterligare en natt på Cool Bananas i Agnes Water, rekommenderar verkligen det hostelet! De var så enormt trevliga och hjälpte oss när det gick snett. Vi hade ju inte ens en ytterligare natt bokad. Vi fick tag på en buss som gick tisdagen 11.00, dvs framme 20.30 i Airlie Beach. Thank God, då vi hann vi med Whitsunday båten Som gick i onsdags morgon. Det hade vi inte hunnit annars, så allt löste sig tillslut!

 

När jag och Matilda kom fram till Airlie Beach mötte vi upp Wilma, Henry, Matt och Aiden och festade natten lång. Var svinroligt! Helt otroligt vad vi träffat roliga människor här som vi möter upp hela tiden på östkusten.

 

Vi hade det så mysigt i Agnes Water, especially thanks to our babes Marinke and Pieter <3 love you guys. Inlägg om Whitsundays kommer!


Kommentarer
♥ JoJo

åh så härliga bilder! :D

2018-02-24 @ 21:46:34
Blog/URL: http://nouw.com/rockdoll
♥ Celine

Wow vilken dröm du lever i just nu! (Förutom det där med bussen då hihi)

2018-02-25 @ 21:34:18
Blog/URL: http://celinelf.blogg.se/
♥ Julia HW

Härliga bilder!

2018-02-26 @ 18:28:48
Blog/URL: http://juliahw.blogg.se/



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback