Bondi Beach & The Royal Botanic Garden

2018-02-04 13:54:20
Backpacking 2018 Daily  5 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

I lördags åkte vi till Bondi Beach under eftermiddagen, jag kände mig fortfarande inte helt 100, utmattad och fortfarande lite illamående. Bondi Beach hade så mycket mer än det man har sett på bilder. Den mest klassiska turistbilden när det kommer till Bondi Beach skulle jag ändå säga är bilden på Iceburgs poolen. Vi kände oss som riktiga turister där när det var det första vi letade upp efter vi fått i oss något att äta. Det var väldigt fint på Bondi, hade kunnat strosa runt där i flera timmar om det inte var för att vi alla var så trötta. I alla fall, när vi kände oss nöjda åkte vi tillbaka till vårt hostel. På kvällen gick vi ut med några sköna snubbar från vårt hostel. Vi åkte ner till Darling Harbour och var både ute på 1 nattklubb och typ 3-4 barer hahah. Kul att gå runt lite och upptäcka Sydney mer. Jag tog det dock väldigt lugnt då jag inte kände mig riktigt återställd.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Igår när jag vaknade kände jag mig helt återställd, var helt underbart. Vi åt frukost och gick till The Royal Botanic Gardens. Herregud vad fint. Där hade jag kunnat vara i timmar och det var vi också. Vi satte oss under ett träd och vilade ett tag, var så mysigt och solen stekte på ganska rejält. Men var en väldigt lugn och fin plats, det blev mitt favoritställe i Sydney faktiskt.
När klockan närmade sig 6 gick vi från Mad Monkey hostel ner till centralen där vi hoppade på Greyhound bussen. Vi har bokat denna buss längst hela östkusten. Jag tycker den var super! Skön att sova i med bra säten, man kunde ladda telefonerna, fanns wi-fi emellanåt. Det bästa av allt var ju att de stannade på Mc Donalds klockan 4 inatt. Resan tog 12 h och nu är vi framme i Byron Bay!!!! Här ska vi spendera 4 nätter. Så vi sitter och planerar lite vad vi hade kunnat tänka oss se och göra, ska snart checka in på vårt hostel Holiday Villages. 

Kommentarer
♥ Anonym

Vi är med er i tankarna hela vägen!
Ha det så bra! Kramar!!!

2018-02-05 @ 09:59:07
♥ Anonym

Hej!
Vi är med i tankarna hela tiden!
Kramar!!! Mormor och morfar

2018-02-05 @ 10:05:15
♥ Sussi

Vad skönt att du känner dig bättre nu så du kan upptäcka Sydney lite piggare. Ni verkar ha det så kul där..

2018-02-05 @ 20:03:25
Blog/URL: http://nouw.com/enkelthemma
♥ Alice

Wow, så underbart, och skönt att du kände dig bättre efter lite sömn! <3

2018-02-07 @ 13:17:26
Blog/URL: http://lallizzlife.blogg.se
♥ sarah

åh ser helt fantatisk ut där nere

2018-02-08 @ 19:41:18
Blog/URL: http://www.klarahs.blogg.se



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback