Byron Bay called

2018-02-08 19:40:00
Backpacking 2018 Daily  2 kommentarer

Vi har spenderat ett par härliga dagar i Byron Bay. Det har varit väldigt varmt på dagarna, 30 grader ungefär. Inte alls fy skam. I måndags kom vi hit efter att ha spenderat natten på bussen. Vi checkade in på Holliday Village. Ett väldigt mysigt hostel som bjöd på fest varje dag och roliga människor. Vi hade däremot dåligt med wi-fi. Vi bestämde oss för att ta en nap på 4 timmar när vi kom fram i måndags, snacka trötta. På kvällen blev det festligheter och vi gick ut på en bar vid stranden där de spelade massa reggae.

I tisdags spenderade vi halva dagen på stranden. En väldigt fin strand och fint vatten. Vår rumskompis Helen från Amsterdam checkade in och vi klickade direkt med henne, hur härlig och rolig som helst. Vi var vid stranden och tog även en drink i baren. Kvällen avslutades med partaj och utgång på Cheeky Monkeys som låg mitt emot vårt hostel. En annorlunda bar/klubb där "dansgolven" var på borden, haha älskar <3

I onsdags blev det också strandhäng och utgång på Cheeky Monkeys. Innan det var det även barbeque night på vårt hostel, fanns massvis med gott.

Igår var höjdpunkten under våra dagar här tycker jag. Vi hade bokat "sea kayaking with dolphins" under eftermiddagen. Vi paddlade 6 km i stora vågor i 2-3 timmar, kändes som man åkte i en karusell haha, men det var väldigt roligt och även skönt att doppa sig i vattnet. Väldigt bra planerat med guide och allt. Efteråt var vi helt slutkörda o trötta av solen men valde ändå att gå till The Lighthouse för att se solnedgången. Det ångrar jag absolut inte att vi gjorde, det var såå fint och mysigt. Resten av kvällen bara tog vi det lugnt på vårt hostel.

Nu är vi i Surfers Paradise och har checkat in på vårt hostel Bunk Surfers Paradise. Direkt när vi rullade in med bussen tyckte jag staden verkade hur häftig och snygg som helst. Vårt hostel är lite klyschigare än de andra två hostel vi bott på. Skönt att få en egen dusch! Vi känner oss lite krassliga allihopa med förkylningar osv, så nu blir det läggdags för vår del. Skönt att ta igen lite sömn. Fick catcha en fin solnedgång vid stranden innan tillsammans med lite smått och gott att äta på, mysigt. Riktigt snygg strand!

Vi tackar Byron Bay och alla härliga människor vi träffat. Här i Surfers Paradise spenderar vi två dygn. ❤️ kram!