27 mars/20 år!

2018-03-31 22:51:19
Backpacking 2018 Daily  0 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 

Den 27 mars fyllde jag 20 åååår!!!! Helt sinnesjukt, tror faktiskt inte jag kommer förstå att jag är 20 år förrän jag kommer hem till Sverige igen. Min dag blev i alla fall hur lyckad som helst. Wilma väckte mig med ja må hon leva sång och "Goonfrukost" som vi kallade det. Mackor med Philadelphia, flingor med mjölk och Goon, det är riktig lyx på backpacker resa må jag säg ;)


Klockan 12 hade vi och Henry bokat upp något riktigt galet. Nämligen Canyon Fox och Canyon Swing, world’s highest cliff jumps. Vi åkte till "Shotover river" som det kallas för och gick upp en bra bit i bergen där vi började Canyon Fox. Då sprang man ut från en planka och hoppade några meters free fall tills man drogs till en zipline till andra sidan, var sån otrolig utsikt, riktigt vackert. Därifrån körde man zipline till den så kallade Canyon Swing. Jag var otroligt nervös, mer nervös än skydiven faktiskt. Det vi hade läst var att alla hade rateat "Gimp Boy goes to Hollywood" som den läskigaste att köra. Jag och Wilma valde att köra Tandem, dvs tillsammans. Vi fick hänga upp och ner, sen helt plötsligt när vi inte visste om det släppte de. 60 m free fall och det var helt sjukt. När vi kom ner gungade man runt där i några minuter tills man åkte upp igen. Bland det häftigaste någonsin! Var riktigt roligt. Älskar adrenalin aktiviter!!! Henry valde att göra Pin drop. Våra videos blev riktigt häftiga, liite mer snyggare än skydive videon ;)


När vi åkte därifrån och var klara var det strålande sol och vi satte oss på en uteservering på en balkong vid sjön och tog en varsin öl. Riktigt härligt väder och så mysigt. Sedan gick vi tillbaka till vårt hostel och festade festade. En riktigt galen och rolig 20-årsdag med underbaringar Wilma och Henry! Vill tacka för alla gratulationer jag fick på dagen, uppskattar jag verkligen! 

En födelsedag i Nya Zealand var med andra ord inte helt fel! ;) xoxo

 

@snyggaryggan1234 - för att se en snygg video ;)







Kommentarer



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback