Diving in The Great Barrier Reef

2018-03-05 06:52:14
Backpacking 2018 Daily  3 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 
Nu har vi spenderat en vecka här i Cairns, älskar det här, man blir inte uttråkad, finns mycket att göra samtidigt som man bara kan chilla o vila ut sig. Det har vi dock inte gjort så mycket haha. Alla våra best buddies vi träffat på resan har varit samlade här nu, så vi har umgåtts med dem hela tiden. De två första dagarna gick dock åt till att tvätta, läkartid för min tå, inhandla viktiga saker, boka aktiviteter och festa med våra vänner.

I torsdags var det dags för dykning i The Great Barrier Reef!!! Det var nog bland det coolaste jag gjort någonsin. Vi dök på flera meters djup med tubar, var riktigt häftigt. Vi såg Nemo i anemon, var bara några centimeter ifrån Nemo, då kände jag mest att nu är mitt liv komplett, hahah. Jag var faktiskt lite nervös över att dyka då jag har problem med mina öron men det är alltid något jag velat göra. Korallerna var så otroligt vackra. Det var ganska tungt att dyka ner men vi var 4 pers som tog varandras händer och hjälpte varandra. Vår guide var riktigt bra, kände mig trygg. Vi var nog under vattnet i 20-30 minuter och såg så mycket vackert. Vi snorklade också och snorklingen här var så mycket vackrare än på Whitsundays. Vi såg 2 sköldpaddor på bara 10 minuter. Barriärrevet sträcker ju sig enda till Byron Bay men det bästa stället är lätt i Cairns. Korallblått vatten! Jag blev så sugen på att skaffa diving certificate, så det ska jag göra någon gång i livet. Dyka var bland det roligaste jag gjort.

Vi hade en så rolig dag, otroligt roliga guider. Vi har haft sån tur med alla guider på resan. Vi åkte med Island Divers nu, otroligt duktig fotograf, god mat och så hjälpsamma och roliga! Då har vi dykt i The Great Barrier Reef, check!!!! ✔️xx



Kommentarer
♥ Anonym

Hej Ida !
Häftiga bilder! Kramis!

2018-03-05 @ 11:01:59
♥ Celine

Men alltså hur coolt?!

2018-03-05 @ 23:19:50
Blog/URL: http://celinelf.blogg.se/
♥ Netti Starby

Oj vad häftigt och jättefina bilder! :-D Kramis

2018-03-07 @ 06:41:12
Blog/URL: http://starbys.se



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback