Magnetic Island

2018-03-01 13:25:41
Backpacking 2018 Daily  1 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Magnetic Island var nog ett av de stoppen som jag såg fram emot mest på östkusten och jag blev inte besviken. Vi bodde på Base hostel och jag tycker nog att det var det finaste och bästa hostelet vi bott på än så länge. Det låg vid havet och såg närmre ut som ett hotell, vi sov i Bungalows och våra roomies var nice. Vi hade kört våran standard raggartvättar i Airlie Beach men hade ej torkat så vi fick hänga upp det de första vi gjorde när vi kom fram. Haha fyfan vad sunket det luktade, livet som backpacker är ibland ganska smutsigt hahah. De hade en bar på hostelet och jäklar vilket liv det var där. Så tusans roligt, verkligen något för oss och event varje kväll också. Vi satt i alla fall där och åt god mat och drack öl fram till midnatt. Då träffade vi en kille från Göteborg som vi satt och pratade med några timmar, så kul.

 

Dagen efter det gick vi upp lite i tid då vi hade planerat att hyra en bil under dagen och köra runt lite. Jag har ju så länge velat köra, något jag verkligen saknat nu när vi varit iväg. Men jag är ju inte van vid vänstertrafiken precis haha, men det flöt på bra och vi körde runt lite här och där, var så härligt. Vi körde bland annat till The Forts för att gå "the Koala walk". Vi såg två bebisar som satt och sov i tälten, så mysigt söta. Sedan såg vi en tjockis som såg lite mer ut som vi hade föreställt oss att koalor såg ut. Nu har vi sett koalor också, check ;) På eftermiddagen hängde Matt med oss en sväng när vi körde och vi kom inte in i vårt rum, något fel med låset. Så det slutade med att vi satt i hans rum och drack Goon, klockan 5. Stabilt haha. Sedan mötte vi upp Henry och festade många många timmar. Det var Beer Pong "event" på kvällen. Jag och Matt var i ett lag och spelade, man kunde vinna $50 och vi var väldigt nära att vinna, svinroligt var det i alla fall. Kvällen blev lyckad och jag är supernöjd över vistelsen på Magnetic Island!!

Jag pajjade dock min tå ganska rejält. Gick med flip flops o fick sår, fick in sand i såret, vaknade upp av att tån var helt svullen. Men har fått antibiotika här i Cairns o den ser mycket bättre ut nu! 

Glöm ej följa våran Instagram vi har tillsammans: @snyggaryggan1234. För roliga bilder och videos ;) x



Kommentarer
♥ Liene Svärd

Härligt!

2018-03-01 @ 19:13:23
Blog/URL: http://piggigen.blogg.se/



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback