May we meet again

2018-03-11 05:54:00
Backpacking 2018 Daily  1 kommentarer
 
Bilder från utgångar i Cairns
 

Vårt sista stopp på östkusten var Cairns. Tanken var först att vi skulle bara spendera 4 nätter där. Vi hade bokat 4 nätter på Global Central, men i o med att alla vi träffat på östkusten var där och vi inte riktigt kände oss klara efter 4 dagar fick det bli längre. Så efter 4:e natten checkade vi in på Gilligans.

 

Dagarna var väldigt varma, över 30 grader varje dag. Första dagen i Cairns gick åt till att göra behövliga saker. Vi alla var ganska "möra". Vi tvättade, var på shoppingcenter och köpte behövliga saker som vi förlorat på vägen haha och jag hade en läkartid för min tå. Fick antibiotika för den som jag åt 4 gånger om dagen i 5 dagar, den blev snabbt bättre. På kvällen där gick vi till Gilligans, förfestade med Henry och gick ut på klubben. Gillade verkligen Gilligans, mycket roliga Backpackers, bra rum, bra wifi (!), nice bar osv. Dagen efter sov vi ut, vi träffade sedan Marinke, Pieter och Henry för donkendejt och bokning av regnskogen. På kvällen blev det fest igen. Vi hade tänkt att ta det lugnt då vi skulle upp o dyka dagen efter, går ju alltid sådär när man säger något sånt haha. Så det var kämpigt att gå upp dagen efter till dykningen. Men att hoppa i vattnet var ju underbart och uppfriskande.

På fredagen checkade vi äntligen in på Gilligans! Vi gillade inte Global Central så värst mycket, mest då det var massvis med kackerlackor på vårt rum hela tiden haha. Jag ska dock inte alls klaga då jag trodde det skulle vara mer sånt på hostels här i Australien, detta är faktiskt första hostelet jag sett kackerlackor i rummen, om jag minns rätt. Annars var det fräscht, fanns tvål (wiho, vi kan nog räkna på fingrarna hur många gånger det funnits tvål efter toalettbesök).

På fredagen blev det ganska hårt partaj alltså. Vi var ett stort gäng i Henrys rum, well till klockan 11, sen gick jag o Wilma upp och däckade så där blev det ingen utgång haha. Men roligt hade vi!

Lördagen checkade Pieter och Marinke in på Gilligans för att vi alla skulle kunna umgås, bästa. Vi gjorde lite behövliga grejer på dagen så som att boka flyg, hostel osv. Medan på kvällen blev det partaj igen i Arians rum (han vi träffa på Magnetic Island från Göteborg), sedan utgång på det. En svinrolig kväll med så bra vänner. Dagen efter var det dags att gå upp tidigt för regnskogen haha, men vi alla var på plats till bussen i tid! Är stolt över oss.

 

På måndagen var det dags att säga hejdå till vår tredje kompanjon Tildy som nu är tillbaka i Sverige. Det var ej nice då vi har haft det så roligt tillsammans! På kvällen blev det fest med Henry, Matt, Aiden, Jay osv.. vi var uppe till 4 på natten. Halv 6 ringde klockan då jag och Wilma hade bokat skydive. Trötta som as gick vi ut och väntade på bussen, kom ingen. Hade blivit något fel med bokningen, fick därför boka om skydiven så vi ska göra den i Melbourne istället. På ett sätt blev vi glada för det var molnigt den dagen och vi var lite krassliga.

På tisdagen umgicks vi med Pieter och Marinke ungefär hela dagen, gick till lagoonen och bara strosade runt. Närmre kvällen var det dags för att säga hejdå till dem. Det var inte alls roligt, men jag vet att vi någon gång kommer se dem igen. Det är helt sjukt hur man kan komma någon/några så nära på bara 3 veckor. Dessa människor vi har träffat har blivit helt underbara vänner, vi har haft det så roligt tillsammans och nu åker vi skilda vägar. Men vi har så många fina minnen att titta tillbaka på och jag hoppas att vi ses igen. Skype kommer i alla fall användas flitigt!

 

Nu befinner jag och Wilma oss i Melbourne! Vi kände oss inte riktigt klara med Australien ;)

 
 

Kommentarer
♥ Anonym

Glöm nu inte att läsa inlägget! Be nice ♥

2018-03-11 @ 09:00:38



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback