Melbs u were amazing

2018-03-17 04:46:00
Backpacking 2018 Daily  1 kommentarer
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

 

Efter hela östkusten var det tänkt att vi skulle åka vidare på nya äventyr o lämna Australien, men vi kände oss inte riktigt klara och ville ner till Melbourne. Det var väldigt skönt att åka någonstans och bara ”settle down” lite. Inte behöva bära på ryggan på någon vecka. De första dagarna bodde vi på Flinders Backpackers. Dagarna gick mest åt återhämtning då Wilma var sjuk, blev några sjukhusbesök och mycket vila. Jag strosade runt lite i Melbourne och såg mig omkring. Efter 3 nätter flyttade vi till Nomads. Vi har alltid varit nöjda med Nomads längst östkusten, ett väldigt bra hostel. Där spenderade vi 6 nätter, fy fasen vad kul vi hade. Vi lärde känna våra roomies väldigt fort, Ritchie och Jana. Så otroligt sköna människor! Samma dag vi flyttade dit kom även Henry. Bästa dagen vi hade var lätt när vi satt på vårt rooftop och drack Goon en hel eftermiddag med Henry, Ritchie och Jana. Var så jäkla mysigt, sitta där och lyssna på musik och bara lära känna varandra. Hur nice är inte det. Dagen efter gick jag och Jana till Hosier Lane Street Art, tycker det är grymt häftigt där. Något som verkligen är ett måste i Melbourne är att gå runt på alla små gator och se all ”art”, grymt snyggt.

 

På kvällen hade jag och Wilma bokat en bio!!! och inte vilken bio som helst, nämligen Mamma Mia, utomhus!!!! i The Royal Botanic Gardens!!!! Kan det bli mer goals tänkte jag när jag bokade det. Så jag och Wilma snyltade med oss täcken från vårt hostel lite diskret i min lilla tygkasse och åkte dit. Vi satt där och åt glass och sjöng med till alla mamma Mia låtar, var så jäkla mysigt. Har alltid velat se bio utomhus och att göra det just i Melbourne var så nice.

I onsdags valde vi att spendera hela dagen med Ritchie då han skulle åka hem till Nederländerna efter 17 månader i Australien. Vi satt och drack öl i baren på vårt hostel och gick sedan till Asian Beer Café och satt där hela eftermiddagen och kvällen. En väldigt härlig dag!

 

I torsdags umgicks vi med Henry hela dagen. Vi åkte till Brighton Beach och strosade runt en stund och åkte sedan tillbaka för att sätta oss på Asian Beer Café, dricka öl och umgås hela kvällen. Vi satt där i flera timmar och körde massa spel och halvt grät åt att det var sista dagen tillsammans. Ej nice att lämna Henry, vi har kommit han riktigt nära. Möjligtvis att vi ska träffa han senare på resan, men sånt som man aldrig riktigt vet. Igår gick vi upp kl halv 4 på morgonen för att hinna med vårt flyg klockan 6. Vi bestämde oss faktiskt för att åka tillbaka till Sydney igen för några dagar här. När vi var här sist så var jag magsjuk och alla hade jetlag, så uppskattade inte Sydney riktigt. Därför ska det bli nice att spendera lite tid här innan vi åker vidare! Började med en rolig utekväll igår, nu är jag och Wilma i botaniska trädgården. 30 grader idag, så härligt! Ciaaoooo!!!

 

@snyggaryggan1234 / Instagram


Kommentarer
♥ Daniella 🌙

Åh wow, vad fint allt är! Är du där på semester eller jobbar du som au pair?

2018-03-18 @ 10:31:12
Blog/URL: http://vapenbroder.blogg.se/



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback