The world lost a fighter but heaven gained an angel, Skrållan

2014-05-24 21:36:00
Daily Djur Skrållan Åsikter/tankar  44 kommentarer
 

 

Hej. Jag har försökt att samla mig under dagen men det har inte gått överhuvudtaget. Har tänkt på att skriva under hela dagen och även igårkväll, men jag har inte kunnat, och kan inte knappast nu heller. Men ska göra mitt bästa. Jag förstår inte det som har hänt. Jag vill inte förstå. Jag känner inte igen mig själv känns det som, jag är helt tom.

 

I torsdags när jag kom hem från skolan var jag hur lycklig som helst efter en underbart bra dag. Men då märkte vi att det var något helt fel med Skrållan. Skrållan krigade sig till pappa och la sig framför hans fötter. Hon kom ifrån skogen men hon kom till honom min älskling. Hon har inte varit sig själv de senaste veckorna, samtidigt som hon har varit som vanligt. Men i torsdags var det inte Skrållan kändes det som. Skrållan ville bara gå ut samtidigt som hon bara ville sova. Hon haltade på båda benen och när hon skulle gå någonstans så klarade hon max 2 meter sedan fall hon ner och la sig, hon orkade ingenting. Hon orkade inte äta, dricka eller gå på toa. Jag bara låg i sängen med henne och tänkte att hon snart skulle bli bra igen. Skrållan har inte varit den som varit sjuk, utan hon har alltid varit den med energi hela tiden, så jag förstod inte. Jag brast ut i tårar och gick ut och sprang, och det värsta jag kunde höra när jag kom hem var att hon hade blivit sämre och det hade hon. Hon blev bara sämre, och sämre.

 

Jag kunde nästan inte sova på hela natten och blev väckt av mamma som grät klockan 06.30. Skrållan hade blivit ännu sämre. Jag la mig bredvid Skrållan och tog hennes tass och låg där ett tag. Mamma berättade att hon skulle åka in till veterinären, och det fanns inget att fundera över enligt mig, jag skulle bara med. Vi åkte in där och hon fick vätska och fick något som vi skulle få i henne en gång i halvtimmen istället för mat, då hon behövde näring. När jag efteråt träffade mina kompisar i skolan så brast jag ut i tårar igen och jag mådde inte alls bra, var bara orolig.

 

Halv 12 ringde mamma mig och sa att vi akut skulle till Växjö djursjukhus. De hämtade mig och vi åkte iväg hela familjen. Under bilresan låg Skrållan i bur mellan mig och Kaisa. Hon kollade upp på oss många gånger och hon var helt röd och svart i ögonen och hon jamade lågt och andades tyngre och tyngre. Hon kämpade. När vi kom fram så bar jag in henne och satte mig på en stol. Jag klappade henne och berättade för henne hur mycket jag älskar henne. Jag hoppas hon hörde och förstod, men hon kollade upp på mig flera gånger och jag ville att hon skulle veta att vi alla fanns där för henne och vi ville hjälpa henne. De i Växjö var så snälla, och när jag bar in henne på bordet så somnade hon direkt när veterinären bar ut henne ur buren. Veterinären sa att Skrållan var i chock och de var tvungna att agera snabbt, och de tog prover och hon fick dropp. Jag ville inte lämna henne men de sa att det skulle ta en halvtimme ungefär, så på 20 minuter åkte jag, pappa och Kaisa och åt på mc för var så hungrig. När jag kom tillbaka så ser jag mamma gråta och Skrållan var borta, jag tänkte det värsta. Veterinären berättade att hon hade njursvikt och chansen att hon skulle klara sig var väldigt liten. Hon hade jättedåligt blodvärde och kalciumvärde. Jag satte mig ner på stolen och grät så himla mycket och jag sa "hon är min bästavän" och vi alla grät. De sa att det var ett under att hon ens klarade bilresan till Växjö, och att vi gjorde rätt som åkte dit, vi gjorde allt vi kunde. Det fanns inget att fundera över utan vi ville att de skulle göra absolut sitt bästa för att hon skulle klara sig. De berättade att om hon svarade på dropp och medicin så skulle hon få åka ambulans till Helsingborg för fortsatt vård. Vi skulle få telefonsamtal under kvällen där de berättade att de antingen skulle få vara tvungna att ta bort henne eller att hon skulle vidare.

 

 

 

17.05 ringde pappa från idrottsplatsen och berättade att de hade ringt honom och att veterinären hade gjort sitt bästa och det fanns inget mer att göra. De sa att om de inte lät henne somna in nu så skulle hon göra det två timmar efter, och de satt där med henne och hon visste inte vilka som var runt omkring henne då hon redan hade "somnat" när vi var där. De skulle ge henne spruta så hon fick somna in, och jag är väldigt tacksam att de gjorde sitt bästa, och det gjorde även vi. Jag och mamma var de enda som var hemma då för pappa och Kaisa var uppe på Kaisas match. Jag satt i sängen och riktigt hörde hur mamma började gråta och när hon avslutade samtalet med pappa så förstod jag inte. Jag bara försökte kämpa från vardagsrummet till min säng för att lägga mig där så jag inte skulle svimma. Mamma kom och kramade mig och jag nästan skrek och förstod inte alls, jag bara grät.

 

17.18 ringde veterinären till mamma och berättade det. I och med att vi redan visste om det då så satt jag bara och grät och visste inte vart jag skulle ta vägen. Vi båda grät konstant i en timme, hela tiden. Min bästavän fanns inte längre, hon var borta. Livet är så jävla orättvist och just den stunden kändes det som att det inte fanns någon mening med livet. Skrållan blev 11 år. Hon skulle blivit så många år äldre. Hon var min krigare, min hjälte och min kämpe. Det har alltid varit hon och jag tillsammans. Det känns som att jag bara gråter hela tiden och att se henne lida så som hon gjorde det dygnet var det värsta för mig. Jag förlorade mig själv när jag fick beskedet och jag vet inte hur jag kommer hitta tillbaka till mig själv känns det som. Jag mår illa och har huvudvärk hela tiden. Jag är nästan aldrig hungrig, jag vill inte äta och om jag gör det så är det lite. Jag har ingen lust till något. Igår tog så mycket på krafterna och jag har aldrig gråtit så mycket innan som jag har gjort nu de två senaste dagarna. Jag gråter hela tiden, inklusive nu.

 

Jag hade någon speciell som ingen annan hade. Någon som jag kunde berätta mina hemligheter för. Du har tröstat mig när allt varit som värst. Du har varit min allra bästavän. Tack för all glädje du har gett mig. I och med att du nu är min skyddsängel så hoppas jag att du hjälper mig på något sätt att må bättre. Du har haft sådan energi och har varit så väl uppfostrad katt och du har haft ett bra liv hos oss. Du har varit mån om andra individer och det har inte funnits någon som dig, och det var det som gjorde dig så unik och speciell. Det fanns bara inte att du skulle blev sjuk, och allt gick så fort. Jag såg en video idag från 2006 innan där mamma frågade mig vad jag saknade mest hemma när vi var utomlands. Jag svarade "Bajn". Det bästa jag visste var att få krama dig hårt efter jag inte hade sett dig på ett tag. Jag och Kaisa bråkade alltid om vem som skulle få röra dig först.
 
 
Jag kom ihåg dagen du kom till oss. Jag och Kaisa satt och badade och det var en varm midsommarmorgon. Mamma och pappa kom in till badrummet och berättade att vi skulle skaffa en katt. Vi blev så glada. Vi körde till Lörby och jag kom ihåg exakt hur rummet såg ut. Dock kom du från Härjedalen men vi hämtade dig i Lörby. Är så glad att de som hade dig hade sommarstuga i Lörby, annars kanske inte vi skulle hitta just dig. Vi såg din mamma och en massa kattungar. Jag kom ihåg att du låg för dig själv på en stol, och mamma valde att vi skulle ha dig. Du var alltid så självständig, men du var så kelig. Du kom alltid till mig varje morgon och sov alltid hos mig. Vi har kort på många födelsedagar då du sitter i min säng med mig när jag öppnar mina paket. Pappa ville att du skulle heta Nilla hihi, men jag tyckte att du skulle heta Skrållan och så blev det. Du fick även ditt egna lilla smeknamn av mig: Bajn. Jag vet inte hur jag kom på det, inte alls. Men jag har alltid kallat dig det. Vi två har sett varandra växa upp, och vi har gjort mycket tillsammans. Som de gånger när du har följt med mig till skolan, eller att vi alltid har suttit/legat i samma stol, och när du varje gång vi äter stått nedanför bordet och kollat upp på oss. Du har legat precis ovanför mig (på ryggstödet) och vi har varit så nära varandra hela tiden. När du har ställt dig i hallen varje dag och vill att vi alltid ska hänga med dig ut till maten. Som de gånger du har väntat på oss när vi har varit kalas, och som det i höstas när du var med mig på min långa fotorunda. Du försvann och kom inte hem på hela kvällen, och jag och mamma gick ner till skolan där jag hade varit och där kom du springandes. Du hade väntat på mig och trodde jag fortfarande var där nere. Du och jag hade sånt stort band till varandra och förtroende. Nu kommer det vara svårt att kolla bak när jag är ute och går, för jag vet att du inte står där och kollar bak du också för du tror att jag inte väntar på dig utan kollar bak på någon annan, men det är alltid dig jag har kollat bak och väntat på, så som du alltid har väntat på mig. I sommar kommer det bli extra svårt om kvällarna när jag går ut på fotorundor. Du har alltid förstått mig på något vis och om jag har sagt till dig att du ska va hemma en viss tid för vi ska ut och gå då, så har du på något sett förstått det och varit hemma. DU har varit min självsfrände, och jag lovar dig att jag kommer kriga vidare för din skull.


Uppe i katthimlen kommer du få leva i frid med många möss att jaga och många träd att klättra i. Du är ju vår trädkramare och har blivit utsedd till Blekinges sötaste katt, och enligt mig var du Universums sötaste katt. Det är en tuff tid för mig just nu och jag har fått mig en tankeställare. Ta vara på det ni har, för en dag så är det/den som betyder så mycket för er borta.
 
 
Imorgon åker vi och hämtar Skrållan i Växjö och begraver henne. Jag tror nog att jag kommer fatta då att hon verkligen är borta, det gör jag inte riktigt ännu, även fast det känns. Men det är okej att känna och gråta. Det känns bara som att hon är överallt just nu, och jag ser henne hela tiden. Det känns som att det är Skrållan varje gång jag ser något svart. Jag hoppas att vi två en dag återförenas Skrållan och att vi springer tillsammans uppe i himlen istället för hemma på gatan.
 
Tack till alla för er omtanke överallt, det har betytt så himla mycket och jag är glad att ni alla finns för mig. Ni är underbara människor och något av det finaste som existerar. Jag är lyckligt lottad över att ha er vid min sida, tack.
 

Kommentarer
♥ Veronica

Så himla fina bilder och beklagar verkligen!

2014-05-24 @ 21:38:54
Blog/URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
♥ Ida - foto & häst

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Svar: ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
FOTOBLOGG av Ida ♛

2014-05-24 @ 22:14:54
Blog/URL: http://prinsesc.blogg.se/
♥ bella

Tror jag aldrig gråtit så mycket som när jag läste detta inlägget. Alltså jag lider verkligen med dig ida, du skriver precis mina tankar. Att ett djur kan betyda så mycket för en, ida du klarar detta. Det är bara att skriva när som, finns för dig. Det är verkligen tur för skrållan att han har världens bästa ägare & jag är säker på att han har haft världens bästa elva år <3
Åh ida, du kommer få träffa han i himlen sen jag lovar. Åh, gråter verkligen ögon ur mig just nu :'( <33

2014-05-24 @ 22:20:42
Blog/URL: http://nattstad.se/isabelleidaa
♥ HJJONSSON

Att förlora någon djur som man har uppväxt med är det värsta som finns..

2014-05-25 @ 00:53:46
Blog/URL: http://www.hjjonsson.se
♥ MALIN

men gud vad tråkigt..... det är aldrig roligt att förlora en bästa vän och en familjemedlem, jag beklagar verkligen<3 och kom ihåg: det är okej att gråta, även om det "bara" är en katt (om någon nu skulle säga emot dig). kämpa fina du!

2014-05-25 @ 10:29:40
Blog/URL: http://malinkirstine.se/
♥ NICOLE

Aw :( Förstår att det är jobbigt, vi tog bort vår ena katt förra året :( Otroligt jobbigt men de har det bättre nu!
Kram på dig tjejen!

2014-05-25 @ 11:22:16
Blog/URL: http://nnnnicolee.blogg.se
♥ Nathalie Tegelstam

Fina du, så tråkigt! Beklagar verkligen <3 kramkram

2014-05-25 @ 11:41:45
Blog/URL: http://nathalie.vionno.se
♥ Cajsa Lindahl

Åh, tusen tack sötnos, va glad jag blir! :D

Ingen fara...jag förstår dig...är superdålig på att svara själv nu för tiden så.... :P

Svar: Ok!
FOTOBLOGG av Ida ♛

2014-05-25 @ 12:01:19
Blog/URL: http://cjssong.blogg.se/
♥ Celine

:( ❤

2014-05-25 @ 12:24:32
Blog/URL: http://celinelf.se
♥ Erika

Åhh, jag beklagar verkligen sorgen! Något av det värsta som finns är verkligen när ens djur där, man vill aldrig att det ska vara sant.. Han har det bra i himlen nu åtminstone! Kram

2014-05-25 @ 14:03:24
Blog/URL: http://icanpikan.blogg.se
♥ Ida och Amanda

Förstår precis hur du känner, när vår hund gick bort kändes det som att livet helt enkelt stannar upp och man bara gråter och gråter, men det blir lättare med tiden. Rest in peace Skrållan<3<3<3<3<3<3<3

2014-05-25 @ 14:25:28
Blog/URL: http://idaoamanda.blogg.se/
♥ VERONICA - modeblogg

Grät nästan igenom hela inlägget, gud så fint! Riktigt fina ord och bilder.. Styrkekramar <3<3

2014-05-25 @ 15:22:09
Blog/URL: http://vveronicas.com
♥ Nathalie Tegelstam

- så lite så fina Ida! <3
Men visst är dom supersköna? Perfekta att ha på gymmet! kramkram

2014-05-25 @ 20:02:43
Blog/URL: http://nathalie.vionno.se
♥ LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Beklagar verkligen! Jag känner igen mig så mycket i det du skriver här. När jag förlorade min hund för tre år sen så förändrades allt. Hon hade varit min i nästan 10 år. Hon blev sämre och sämre, hon kunde inte äta, inte dricka, inte hoppa upp i soffan. Hon vägrade ta mediciner. Hon andades väldigt tungt. Hon kunde inte lyfta huvudet. Man såg på henne hur dåligt hon mådde. Jag låg hos henne i en vecka i sängen. Jag var vaken större delen av nätterna, för jag var rädd att hon när som helst skulle sluta andas. När jag inte hörde henne snarka eller andas blev jag livrädd. Jag låg så tätt intill henne jag bara kunde. Hon fick inte dö. Men det visade sig att hon hade cancer i magen. Och hade vi låtit henne leva så hade det varit så jävla egoistiskt av mig. Jag ville inte avliva henne, förlora henne. Men hon kämpade så mycket och hon hade ingen ork kvar. Vi avlivade henne tidigare än väntat. Hon kunde inte stå upp längre. Jag gav henne en puss, låg och pratade med henne i en halvtimme innan pappa körde iväg med henne till en veterinär. Sen kom hon liksom aldrig tillbaka. Än idag, tre år efteråt, har jag så svårt för att förstå hur hon längre inte finns. När nånting händer heller någon gör något så tänker jag "åh, det där var så Ronja" eller liknande.

Det är så hemskt när man förlorar sin bästa vän. Många säger "men det är bara en katt" eller "det är ju bara en hund, köp en ny". Det är INTE BARA ETT DJUR, det är en familjemedlem, ens bästa vän. Spelar ingen roll om det är en hamster, fisk, kanin, katt, hund eller något annat djur. Det är INTE bara ett djur.

Jag skänker massa tankar och styrkekramar till dig! Jag finns om du vill prata! Bara att maila mig. Mitt tips är att ta en dag i taget. Prata med katten på kvällen t.ex. "idag har jag gjort det och när det hände så tänkte jag på dig" eller liknande. Det hjälpte mig otroligt mycket i början.

<3

2014-05-25 @ 20:17:31
Blog/URL: http://babustylee.webblogg.se
♥ Ida Gratte

åå vad rörande och fint skrivet <3 Hoppas den har det bra vart den en är nu!
Styrkekram


sv: Tack, vad glad jag blir att du gillar det! <3

2014-05-25 @ 20:35:28
Blog/URL: http://idagratte.blogg.se/
♥ Saga

Efter att ha läst inlägget vill jag bara kunna hjälpa till på något sätt.. Men jag kan bara säga att det blir bättre. Det kan kanske låta som den sämsta peppen någonsin men jag lovar, det blir bättre. Du kanske aldrig glömmer/går vidare men du lär dig att "hantera sorgen". Det kommer både bra och dåliga dagar, men du kommer klara det, jag bara vet det. KRAM!

2014-05-25 @ 20:42:23
Blog/URL: http://sagaranch.blogg.se
♥ Beatrice Jakobsson - Vimmelfotograf

Sv: Tack så mycket :)

Beklagar sorgen!

2014-05-25 @ 21:14:01
Blog/URL: http://beattriicee.blogg.se
♥ Anonym

Åh så himla tråkigt :( Super söta bilder, hoppas du är okej <3

2014-05-25 @ 21:20:28
Blog/URL: http://liindstrand.blogg.se
♥ Lina

Vad ledsen jag blev av att läsa. Att förlora ett husdjur är en så enorm sorg! Skrållan verkar ha haft ett jättefint och kärleksfullt liv här på jorden <3.

Det finns en dikt som heter "Regnbågsbron", som är väldigt väldigt sorglig men den ger ändå en sorts tröst, kanske inte just nu men om ett par dagar.

Kram på dig!

Svar: Ja, det är verkligen jättehemskt och man tror att man aldrig kommer klara av det, men jag hoppas jag mår bättre med tiden, trots att det alltid kommer finnas en sorg men samtidigt glädje då jag tänker på alla fina stunder med mitt hjärta. Det brast när jag läste "som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta." Den var så fantastisk den dikten, tack så mycket. Det känns redan lite bättre, och jag kommer tänka på att vi korsar regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas, jag väntar på den dagen och tror att den kommer. Det känns som att hon har det bra nu, och lever ett lika friskt liv i himlen som hon har gjort sina i 11 år, om inte ett bättre om det ens är möjligt om jag får säga det själv. Jag hoppas att hon inte får känna den smärtan längre som hon gjorde sina sista 2 dagar på jorden. Din omtanke betyder jättemycket, tack. ♥ Massa kramar!
FOTOBLOGG av Ida ♛

2014-05-25 @ 21:25:39
♥ V I L M A L A ♔

Beklagar vännen. Jättefint skrivet iallafall, om katter kunde läsa från himlen... Vila i frid. Styrkekram <3

2014-05-26 @ 08:06:04
Blog/URL: http://vilmala.blo.gg/
♥ Josephine

Gud så tråkigt! :(

2014-05-26 @ 10:32:04
Blog/URL: http://stiles.blogg.se
♥ Karin

Jag mår dåligt bara av o läsa, har genomgått samma process med min kanin. Precis samma med dropp, somna in o allt :(
Jag beklagar verkligen, med hela mitt hjärta vill jag skicka den lilla styrka ja just nu har i min kropp när ja mår dåligt.
Kramar <3

2014-05-26 @ 13:21:46
Blog/URL: http://karinlygnersjo.blogg.sr
♥ Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åh hjärtat, jag beklagar. Det är det värsta som finns när man är tvungen att låta sitt djur få somna in. Men du ska vara stolt över dig och din familj. Ni gjorde allt ni kunde för henne och tänk vilket fint liv hon har haft hos er♥

Skickar massor med styrkekramar

2014-05-26 @ 13:46:11
Blog/URL: http://sessie.se
♥ Emma

Åh, älskade djur! Förhoppningsvis har hon det bättre nu! Hon blev ju ganska gammal trots allt! Min katt fyller två år idag! Beklagar sorgen!

2014-05-26 @ 14:13:59
Blog/URL: http://ehmsii.blogg.se
♥ J U L I A

Nej gud så himla hemskt!:( Vilket superfint inlägg, kram♡

2014-05-26 @ 14:30:06
Blog/URL: http://juliaaman.blogg.se/
♥ MALIN

svar: ingen fara ida<3 det är aldrig roligt att förlora en bästa vän., så himla tragiskt. hur mår du idag? x

2014-05-26 @ 15:34:41
Blog/URL: http://malinkirstine.se
♥ Nathalie Tegelstam

Ha en fin måndag fina du! kramar

2014-05-26 @ 15:40:32
Blog/URL: http://nathalie.vionno.se
♥ KassandraPalma

ååh så fin ! beklagar sorgen verkligen, styrke kramar!<33

2014-05-26 @ 16:58:09
Blog/URL: http://kasssandra.blogg.se
♥ ☆Z I N J A☆

RIP<3

2014-05-26 @ 16:58:25
Blog/URL: http://zinja.blogg.se/
♥ Anonym

sv: åh tack! ja men precis <3

2014-05-26 @ 17:06:31
Blog/URL: http://liindstrand.blogg.se
♥ Emma Grann Fotografi

:( <3

2014-05-26 @ 17:37:57
Blog/URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
♥ Saga

sv: <3

2014-05-26 @ 18:03:56
Blog/URL: http://sagaranch.blogg.se
♥ Johanna - A dream as a model ♥

Låter hemskt!! Att förlora sitt djur som man haft med sig från sin barndom är något utav det värsta.. Jag beklagar och skickar styrkekramar ♥ ♥ ♥ R.I.P

2014-05-26 @ 18:05:01
Blog/URL: http://Jonza.blogg.se
♥ Prietha

Beklagar verkligen, hoppas du snart mår bättre <3

2014-05-26 @ 19:01:22
Blog/URL: http://prietha.blogg.se/
♥ Life of Johanna

Stor kram till dig

2014-05-26 @ 19:39:56
Blog/URL: http://lifeofjohanna.se
♥ Michelle

Usch vad jobbigt! Lider verkligen med dig..

Vila i frid<3

2014-05-26 @ 20:05:41
Blog/URL: http://michellekuru.blogg.se
♥ Henrietta

Åh gud så sorligt :( beklagar verkligen!

2014-05-26 @ 20:37:56
Blog/URL: http://ettass.blogg.se
♥ Erika

sv. Visst är dem :)
Kram

2014-05-26 @ 20:51:59
Blog/URL: http://icanpikan.blogg.se
♥ fotografvesna.se

va tråkigt :( beklagar!

2014-05-26 @ 21:19:16
Blog/URL: http://fotografvesna.se/
♥ Sofia

Usch vad tråkigt. Jag beklagar!

2014-05-26 @ 21:22:12
Blog/URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
♥ Sara

Åååh, vad ledsen jag blev av att läsa denna text. Känner verkligen med dig! Att ta bort sitt husdjur är inte alls roligt. Beklagar <3

2014-05-26 @ 22:09:51
Blog/URL: http://ekebergsara.blo.gg
♥ Ida ☯ the sky under the sea

<3

Jag har bara haft min katt i ett år, men jag känner ändå hur mycket han betyder för mig.
Hoppas sorgen lägger sig snart!

2014-05-27 @ 01:02:04
Blog/URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/
♥ Tea

<3<3<3!!

SV: Tack så mycket finaste du, en massa kramar! :D<3

2014-05-27 @ 19:52:20
Blog/URL: http://teajohnsson.blogg.se
♥ nicolinda.blogg.se

Så tungt att läsa! Alla känslor slår en på samma gång och jag känner igen den där tomheten, den där oron och den där omsorgen att vilja rädda situationen. Du är så starkt som faktiskt öppnar upp dig om den här upplevelsen, hur det var för dig. Jag har också förlorat husdjur som inte bara varit ett husdjur, utan mer än så, som en bästa vän eller som en familjemedlem. Speciellt om man växer upp med sin katt eller hund, då är det extra sårbart. Du skriver jättefint även fast det gör ont, men som du säger hon är i katthimmeln och vilar gott.

Tur som är så hjälper alla minnen en att ställa sig upp igen, då man egentligen bara vill falla ihop. Massa kramar om dig, guldet! Jättefint att du delade med dig av detta trots smärtan och obehaget över hennes bortgång ♡

2014-09-30 @ 23:32:22
Blog/URL: http://nicolinda.blogg.se/



♥ Namn

♥ E-mail (ser bara jag)

♥ Din blogg




Follow on Bloglovin
Trackback